Hands on Education
 
 
stanga stanga
 

Calendar

noiembrie 2014
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Iul    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Crearea unui comportament pozitiv al clasei

Comportamentul clasei este una dintre cele mai mari probleme ale profesorilor din ziua de azi.

Comportamentele negative determina reducerea timpului alocat predarii si creaza un climat care impiedica procesul de invatare. Una dintre metodele de a diminua comportamentul distructiv inca de la inceput este aceea de a promova comportamentul pozitiv inainte de a aparea problemele. Incurajarea comportamentul pozitiv va necesita o perioada de pregatire, dar pe termen lung, veti considera acest timp castigat.

Aveti mai jos cateva sugestii privind modalitati prin care puteti incuraja comportamentele pozitive in clasa:

  • Ascultati sugestiile elevilor. Experientele anterioare, fie ca sunt ale elevilor sau ale altor profesori va pot fi de folos intotdeauna si va pot ajuta sa va imbunatati continuu modul in care gestionati clasele. Aflati de la elevii dumneavoastra care sunt comportamentele negative, cum ar trebui “tratate” aceste comportamente, precum si ceea ce reprezinta un comportament pozitiv si ceea  ce ar trebui sa asteptati dumneavoastra de la ei. Copii au tendinta de a fi mai responsabili in ceea ce priveste regulile la a caror stabilire au participat. Intr-adevar, nu este usor sa creezi un mediu in care elevii cunosc si respecta regulile, insa odata ce obtii acest lucru vei avea parte de un intreg an mai relaxant bazat pe respect si cooperare. Trebuie sa te inarmezi numai cu perseverenta si rabdare.
  • Anuntati-va asteptarile inca de la inceput. Stabiliti inca de la inceput care sunt regulile si ce asteptati de la elevi. Afisati aceste reguli in mod vizibil si asigurati-va ca elevii le cunosc si inteleg. De asemenea, stabiliti inca de la inceput care sunt consecintele nerespectarii acestor reguli.
  • Stabiliti-va o strategie. Pentru a avea incredere in dumneavoastra si capacitatea dumneavoastra de a conduce clasa, acordati-va timp pentru a va stabili o strategie de incurajare a comportamentului pozitiv pe care sa o urmariti cu consecventa si perseverenta.
  • Imaginati-va posibilele provocari. Imaginati-va care sunt provocarile care ar putea sa apara si concepeti planuri pentru gestionarea lor. Astfel, in momentul incidentei lor, veti sti ce sa faceti si nu va vor lua prin surprindere.
  • Fiti consecventi. Nu schimbati regulile stabilite la inceput. Aplicati acelasi comportament de fiecare data cand apare un comportament negativ. In cazul in care schimbati strategia cu care abordati un comportament negativ, exista riscul sa fiti perceput ca fiind nehotarat.
  • Fiti un model de comportament pozitiv. Respectati regulile pe care le-ati stabilit inca de la inceput.
  • Respectati-va elevii. Aratati respect pentru elevii dumneavoastra, ascultati-le nevoile, respectati-le demnitatea si adoptati acel comportament pe care stiti ca elevii il asteapta de la dumneavoastra, cum ar fi sa le raspundeti la intrebari, sa le corectati lucrarile in timpul stabilit de comun acord, sa ii salutati etc.
  • Tineti-va elevii ocupati cu activitati provocatoare. Atata vreme cat elevii au parte de activitati interesante, la un nivel adecvat cunostintelor lor, este mai putin probabil sa dezvolte comportamentele negative ce apar adesea ca urmare a frustrarii sau plictiselii.
  • Incurajati-va elevii cat mai des. Incurajati-va elevii cat mai des, atat pe cei care au rezultate deosebite, cat si pe cei ce se straduiesc. Laudati si exprimati-va apreciarea in mod clar cat mai des, in fata tuturor elevilor, referitor la comportamentele pozitive si rezultatele bune sau chiar si la incercarile laudabile. Aceste incurajari vor da un plus de energie si entuziasm atat studentilor cu rezultate remarcabile cat si celor ce se straduiesc si le lipseste increderea in sine.

Lăsaţi un răspuns

 

 

 

Puteţi folosi aceste etichete HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>